Verkoop niet je dienst maar de oplossing!
Ik val meteen maar met de deur in huis.
Ik ben een echte cappuccino liefhebber en als ik opsta verlang ik al naar mijn heerlijk ruikende cappuccino wat mij een beleving geeft van ontspanning, gezelligheid met goede sfeer. Nu ik steeds aan cappuccino denk krijg ik meteen een lach op mijn gezicht. En denk ik ook meteen hoppa manifesteer de cappuccino.
Stel jij bent een cappuccino verkoper dan zou jij vast en zeker tegen mij zeggen. Ik heb de lekkerste cappuccino van de wereld met de beste bonen de meeste smaak en met de fijnste aroma met melk. Toch of niet?
Met zo’n verkoop gesprek verkoop je NIKS! verkoop juist de oplossing
Beleving oplossing
Dit is wat vele verkopers doen dus schaam je niet als jij het ook zo zou doen. Maar nu neem ik je mee in de beleving van cappuccino de oplossing wat je mag laten beleven.
Wat je gaat verkopen is de beleving (oplossing) van cappuccino.
Een moment van ontspanning tijdens de pauze, gezelligheid en een goede sfeer waarmee je een glimlach op je gezicht tovert. Kortom, je product zélf is niet zo belangrijk: wat je toekomstige klant voor een voordeel ermee behaalt des te meer.