Succes trek je aan!

Een bedrijf persoonlijk bellen is meer dan alleen een verhaaltje voorlezen. In gesprek gaan met je toekomstige klant, anders luistert je toekomstige klant niet. Een belscript is alleen een handvat voor je gesprek het is nog geen verkoop! Na een aantal gesprekken moet je met ogen dicht je verkoop gesprek kunnen voeren.

Tips voor een goed gesprek

Succes trek je aan

Doe je mooiste kleding aan! (Nu denk je vast huh, maar ze zien mij niet!) Klopt wat je denkt, het is bewezen als je in een joggingbroek aan het bellen bent dat je lui en ongeïnteresseerd over komt door de telefoon. Stap 1.Trek je mooiste kleding en voel je succesvol. Stap 2 Vaak heb je moeite met het begin. ‘Hoe moet ik beginnen? Wat moet ik dan zeggen? Stel je netjes voor met enthousiasme in je stem en een glimlach om je mond.

Luisteren en schrijven

Luister goed naar jouw toekomstige klant. Luister naar wie jij aan de lijn hebt en schrijf de naam op. Wees niet bang om te vragen of je wel de juiste persoon aan de lijn hebt. Anders kan jij straks het verhaal 3 keer of meer uitleggen. Schrijf alles op met steekwoorden wat je toekomstige klant zegt zodat je dit kan herhalen tijdens het gesprek en zo kom je geïnteresseerd en professioneel over.

Vergeten vraag

Een van de meest vergeten vragen. ‘Bel ik gelegen?’ Het is zeker netjes om altijd deze vraag te stellen. Het is fijn dat jouw toekomstige klant tijd voor jou wil vrijmaken.

Reden van je telefoontje

Waarom bel jij en wat kan jij leveren aan de onderneming. Probeer dit in korte en krachtige woorden te vertellen. Je hebt namelijk maar 1x de kans. Probeer het gesprek persoonlijk te maken en vertel dan wat jij wil overbrengen waardoor je toekomstige klant wil luisteren.

Blijf Vriendelijk

Blijf altijd beleefd en vriendelijk ook al heeft je toekomstige klant geen goed humeur.

Afspraak maken

Zeg tegen je toekomstige klant dat jij graag een afspraak zou willen maken. Dat is je doel. Bij het noteren van de naw gegevens laat je toekomstige klant het spellen, zodat jij de juiste gegevens hebt. Niks is irritanter voor jezelf en je toekomstige klant als jij de verkeerde naw gegevens hebt genoteerd.

Sluit het gesprek af met het herhalen van de datum en tijdstip van de afspraak en vooral met gemeende enthousiasme. Succes.

By | 2017-05-22T12:04:50+00:00 29 mei 2017|Sales|0 reacties

Reageer