Hoe voorkom je weerstand bij een verkoopgesprek

Hoe voorkom je weerstand bij een verkoopgesprek?

Je kent het vast wel dat je een verkoper aan de lijn krijgt die alleen deze vragen stelt.

Voorbeeldgesprek

Jij: Hallo met ……
Verkoper: Goedemiddag, u spreekt met Gerrit van zakelijk Nuon. Bel ik u gelegen mevrouw/meneer?
Jij: Jawel, maar niet te lang.
Verkoper: Mevrouw/Meneer ik bel u vanwege de diensten van Nuon die ik graag aan u voor wil stellen. Wij doen dit en dat en denken dat onze diensten zeer goed passen bij uw onderneming.
Jij: Nee meneer, hier heb ik geen interesse in.
Verkoper: Mag ik vragen waarom u hier geen interesse in heeft?
Jij: Nou ja we zijn al heel blij met wat we nu hebben. We regelen onze dit en dit vaak zelf en denken niet dat wij groot genoeg zijn om in zee te gaan met een partner die ons dit en dit kan aanbieden. Dat kost best wat tijd en geld……….

Een duidelijk voorbeeld van een gesprek dat weerstand opwekt.

Tips voor een goed verkoopgesprek

Klant: Ik heb geen tijd.
Jij: Dat begrijp ik tijd is kostbaar. Past het als ik over een uur terug bel?
Klant: Jij bent de zoveelste al die belt vandaag.
Jij: Hoe laat mag ik morgen de eerste zijn?
Klant: Ik ben blij hoe het nu is.
Jij: Dat begrijp ik, zou het niet interessant zijn om eens een prijs vergelijk te maken?
Klant: Ik wil niet aan de telefoon kopen.
Jij: Dat begrijp ik daarom kom ik graag persoonlijk langs om de diensten te bespreken.
Met gesloten vragen kom je geen stap verder. Als je open vragen stelt en je klant laat spreken zal je zien dat je achter de pijnen komt van je klant waardoor je eerder verkoopt.

By | 2017-05-19T14:33:24+00:00 5 juni 2017|Sales|0 reacties

Reageer