Wat is het nut van telefonische acquisitie

Wat is het nut van telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie, je hebt het vast wel eens zelf mee gemaakt, maar wat is hier het nut ervan? Nieuwe klanten komen in de meeste gevallen niet zomaar naar je onderneming, daarvoor zal jezelf actie stappen moeten zetten.

Waarom bellen persoonlijker is

In het digitale tijdperk waarin wij leven word vaak gezegd dat je beter je toekomstige klanten via e-mailmarketing kan benaderen, of dat je online gevonden moet worden via diverse social media kanalen. Natuurlijk moet je zeker zichtbaar zijn via deze social media kanalen want de financiële kosten zijn lager! Het voordeel van bellen is simpel. Het is persoonlijk! Mensen blijven op zoek naar persoonlijke aandacht. Ik sta echt achter het online media gebeuren zal dat nooit uit wissen anders had jij dit nu niet gelezen! Persoonlijk contact blijft altijd essentieel om klanten op te bouwen en deals te kunnen sluiten. Vraag jezelf nu eens af hoe vaak krijg jij een mail met “Ik heb interesse?’

Wat is nou in hemelsnaam persoonlijk aan telefonische acquisitie?

Koud bellen is echt geen koud kunstje. Een goede voorbereiding is het halve werk. Dan nog ben je niet verzekerd dat je toekomstige klant enthousiast reageert! Wat wel het verschil maakt, is hoe jouw toekomstige klant het telefoongesprek ervaart.

Doelen

Waarom je eerder je doelen behaald met persoonlijke telefonische acquisitie: Je bouwt sneller een band op met je toekomstige klant, je kunt gelijk feedback geven op de vragen. Bellen met een glimlach voelt de toekomstige klant waardoor zij met enthousiasme klant word.

Heb ik je overtuigd dat telefonische acquisitie nummer 1 is om nieuwe klanten binnen te halen? Of vind je het eng om zelf te bellen? Neem dan contact op met mij ik doe het met veel enthousiasme voor jou!

By | 2017-05-22T18:12:57+00:00 6 mei 2017|Sales|0 reacties

Reageer